vineri, 28 noiembrie 2014

Cum alegeti culoarea masinii Dvs. ?

Daca ati devenit posesorul unul vehicul istoric e cazul sa urmati un "Cod al bunelor practici". Asa ceva nu s-a publicat la noi si probabil ca in plina epoca internetului nici nu se va mai publica. Pe net insa gasiti foarte multe informatii, ramane doar sa fiti dispus sa le aplicati. Cand vine vorba de alegerea culorii unui automobil problema devine critica. Am intalnit multe automobile valoroare, restaurate profesional care insa aveau colori traznite. Scuzele de genul "i-am lasat pe cei mici sa aleaga", "vreau sa fiu vizibil in trafic", "da bine la nunti", "asta era culoarea primei mele masini", " e culoarea mea preferata", "am vazut una identica in filmul X",  "nu am gast codul original" , "n-am stiut care a fost culoarea originala" sunt cel mai des folosite. Pe langa culoarea aleasa si tipul vopselei e important. Ma refer in principal la vopselurile metalizate, produse inca din perioada interbelica. Vopselurile metalizate de astazi nu sunt similare cu cele originale (1k). Rezultatul e ca masina va arata ca o batranica strident fardata. Stiu ca la urma urmei totul tine de gustul omului  numai sa nu aveti pretentia sa va aplaudam "opera". In general la masinile americate codul vopselei e mentionat pe placuta caroseriei. In fotografie vedeti placuta unul Buick tip 40 fabricat in 1938. Antepenultimul rand este "Paint nr. 518". O simpla cautare pe net si am descoperit codul vopselei care se numeste

Tabelul ofera codurile a doi producatori, prin programele de echivalare puteti din acest moment sa produceti vopseaua corecta. O alta problema e schema de vopsire. Exista de multe ori tendinta ca unele masini sa fie revopsite in doua culori desi original nu au fost asa, sau sa se extinda imbinarea culorilor incorect la anumite repere. Anul acesta am refuzat participarea la Concursul de Eleganta Sinaia a unui Citrenn Traction vospit in doua culori intr-o schema absolut "originala". A fost o decizie dificila dar sanatoasa daca dorim sa crestem calitatea evenimentului. Proprietarul a fost dezamagit, copiase o masina "dintr-o revista". Dupa cea i-am explicat cum sta treaba a decis sa revopseasca partial automobilul. Locul in care "rupi" culorile nu trebuie ales la intamplare. In nici un caz nu trebuie sa preiei o schema de vopsire proprie unei marci sau unei epoci (primul nume care imi vine in cap e Bugatti) si s-o adopti la un automobil din alta epoca sau a unui alt producator (de ex VW Kafer).  Este dupa cum vedeti extrem de simplu , numai sa doriti sa respectati istoricitatea automobilului Dvs.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu