miercuri, 9 iulie 2014

Velodrom Millenaris Budapest 2014

In inima Budapestei se afla un velodrom construit pentru Campionatele Mondiale de Ciclism din 1928. In perioada interbelica velodromul a fost foarte popular atragand mii de spectatori. Ca si la noi acest sport a cazut in anonimat in tara vecina. Si in Romania exista un velodrom similar in parcul sportiv DINAMO, construit la inceputul anilor '50. Dupa ce multi ani a fost abandonat aici au reinceput sa fie organizate curse ciclistice http://www.ciclism.ireporter.ro/2012/09/20/campionate-in-paragina-galerie-foto-velodromul-dinamo/ . Copil fiind am asistat la numeroase curse extrem de spectaculoase. Probabil de aici si marea mea pasiune pentru biciclete si ciclism. Tata se amuza si acum cand isi aminteste cum asteptam cu tricicleta in parcul Dinamo grupurile de ciclisti si cum demaram incercand sa ma intrec cu ei cand se aproiau la cativa metrii. N-am uitat nici motocicleta cu atas M72 de culoare albastra care ii insotea in antrenamente si in concursuri, avand pe atas un suport pentru roti de rezerva. Imi amintesc ca si in zona Favorit unde imi petreceam vacantele la bunici se organizau curse pe strada cu benzinaria (astazi Sibiu atunci Bistra). Emotiile traite impreuna cu alti 2-3000 de spectatori la inceputul anilor '80 nu pot si uitate, sunetul clopotului care anunta intrarea in ultimul tur, scaunul arbitrului de finish, unde dupa cursa imi placea sa ma cocot. Pe parabolica dinspre Sos Stefan cel Mare exista un culoare de acces spre tribuna de unde puteai vedea de aproape zona respectiva de pista in care se dadeau lupte aprige. Imi mai amintesc si spaima traita pe Pegas ale carui pedale atingeau pista in zona parabolicelor asa ca am fost la un pas de o cazatura in cap. Toate astea sunt din pacate doar amintiri pentru ca nu se mai organizeaza curse pe velodomul din cartierul Floreasca. Locul e pustiu si de fiecare data cand tec prin zona ma intristez. Pasionatii din Ungaria insa au dat o utilizare neasteptata batranului velodrom din Budapesta, organizand anual o expozitie de vehicule istorice. Partea cea mai interesanta este ca automobilele si motocicletele participante pot rula pe velodrom (pista are o inclinatie maxima de 45 de grade, sunt acceptate vehicule cu masa pana in 1000 kg, fabricate inainte de 1980). Organizatorul evenimentului este dl Andras Noszvai, membru al juriului Concursului de Eleganta Sinaia editiile 2013 si 2014. Anul trecut dl. Noszvai a vazut velodromul bucurestean de care a fost impresionat si fost de parere ca ar putea gazdui un eveniment similar celui de la Budapesta. Am retinut ideea care poate fi o tema pentru un eveniment viitor desigur daca Clubul Sportiv Dinamo va accepta colaborarea. Anul acesta evenimentul Velodrom Millenaris va avea loc la Budapesta pe 19 iulie. Mai multe informatii si fotografii pe pagina de Facebook evenimentului  :   www.facebook.com/Velodrom.Millenaris


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu