luni, 11 noiembrie 2013

Oldtimerele in industria muzicala




Oldtimere-le apar in sute de videoclipuri muzicale, numai in Romania sa fie cateva zeci. Curios lucru insa foarte putini artisti folosesc oldtimerele si la ilustrarea materialelor discografice. E de notorietate faptul ca americanii de la ZZ Top  folosesc un hot-road detinut de unul din membrii trupei atat in videoclipuri cat si pentru sedinte foto acesta aparand si pe coperta albumului "Eliminator". Oricat m-am chinuit sa-mi aduc aminte n-am mai gasit decat un exemplu in randul formatilor de mare calibru, un disc Creedence Clearwater Revival.  Cat despre Romania situatia e foarte simpla, singurul album (editat ca disc vinil/caseta audio de Electrecord in 1988) pe care apare o masina de epoca este "Pentru Dragoste" - Gheorghe Gheorghiu. Ar mai fi o caseta a "Grup '74" insa Lamborghiniul de pe coperta (alta decat a discului vinil) nu era un model clasic la momentul aparitiei. Am aruncat un ochi pe site-ul lui Gheorghe Gheorghiu, acesta chiar pare pasionat de masinile de epoca de vreme ce nu pierde nicio ocazie sa se fotografieze cu ele. Revenind la albumul sau trebuie spus ca masina este un DKW F8 Cabriolet din anii '30, o prezenta obisnuita la evenimentele anilor '80 (sper sa nu ma insel - proprietar dl. Pistol). Stim si autorul fotografiei : George Chelmec. Sa nu se supere artistul dar am cumparat discul pentru coperta, l-am ascultat o singura data si a ramas in colectia de viniluri Automobilia pentru coperta de nota 9. Era de 10 daca numele artistului era scris mai sus si nu peste masina, n-a fost sa fie si vinovata de treaba asta e doar dna. Marilena Preda Sanc , autoarea graficii, de altfel un artist cunoscut http://marilenapredasanc.blogspot.ro/ Primele doua coperti de disc par sa-mi dea dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu