sâmbătă, 9 februarie 2013

Viata si opera mea - Henry Ford

Este pentru prima oara cand va prezint o carte fara s-o fi citit integral insa bucuria acestei achizitii de exceptie  ma face sa incalc unul din principiile care stau la baza realizarii acestui blog. Cu ceva vreme in urma am cumparat niste piese si un catalog de piese de a un domn care in anii '80 participa la evenimentele masinilor de epoca. Cum avea o magazie plina cu carti l-am rugat sa ma anunte daca gaseste si are disponibil ceva din domeniul auto. Omul a fost dragut si astazi m-a invitat sa vizionez ce a gasit spunandu-mi ca are "o carte A.C.R.R.". Cartea s-a dovedit a fi un ghid rutier pe care-l am, insa printre cele 10-15 carti din perioada '70-'80 aveam sa gasesc cartea pe care o prezint astazi. Citisem despre ea in lista publicata de Virgil Coman in "Automobilul pe intelesul tuturor" dar de mai bine de trei decenii de cand strang "maculatura" nu mi-a fost dat s-o gasesc, fie si in colectia altui pasionat. Este vorba de traducerea in limba romana a lucrarii "My life and work" publicata de Henry Ford in 1922 (in colaborare cu Samuel Crowther). Versiunea in limba romana, "Viata si opera mea", a fost publicata in 1934 de libraria "Cultura Poporului" (Bucuresti - Str. Academiei nr.2) in traducerea Ing. Virgil Coman si a Prof. Aurel Alexandrescu. Aceeasi autori au tradus si o alta lucrare a lui Henry Ford, "Progresul", pe care inca o caut (am versiunea originala). Lucrarea de exceptie intrata astazi in arhiva AUTOMOBILIA are 302 pagini fiind structurata in douazeci de capitole. La final sunt inserate cateva reclame, printre care se numara si Ford Romana SAR. Am verificat pe internet si coperta este absolut originala, diferita de editia americana. Imaginea cu uzina Ford este preluata cel mai probabil din presa vremii, Ford-ul A dintr-o brosura a producatorului, grafica purtand semnatura autorului V. Ciutac (stanga jos).

Un comentariu:

  1. Buna ziua! Am nevoie si eu de o copie xerox de pe aceasta carte!!! Va rog din suflet daca se poate sa ma ajutati! Multumesc

    RăspundețiȘtergere