duminică, 29 ianuarie 2012

Jucarii : Autobasculanta Roman



Autobasculanta ROMAN, una din cele mai reusite jucarii de productie romaneasca, starneste inca interesul celor mici si face in continuare fata cu brio celor mai grele "teste". Realizata de Viitorul (IMP) Oradea jucaria a devenit cu trecerea anilor rara. Exista si o a doua variata, autocamion (bena fixa, o singura axa spate, o piesa foarte rara), precum si una la o scara mai mica a basculantei (masca si farurile sunt figurate prin stickere). Multe dintre cele care au supravietuit au lipsa o serie de piese (oglinzi, masca, semnalizatoare, capace rotilor, faruri). Cand cei mici s-au dispensat de ele, cei mari au oprit de multe ori bena care a devenit, prin multe garaje si ateliere, cutie de depozitat maruntisuri. In fotografia medalion (datata 31 XII 1977 - masina a fost un cadou de la Mos Craciun) este subsemnatul. Intre cele doua fotografii s-au scurs 35 de ani. Personal am fost si raman indragostit de aceasta jucarie si nu pot decat sa ma bucur ca juniorul a acceptat ca dupa "drive test-ul" prin zapada basculanta sa-si reia locul in cutia in care este conservata. Trebuie neaparat sa se bucure de ea si generatiile viitoare. Corect ?

4 comentarii:

  1. Am avut modelul cu o singura axa si bena fixa. La acesta varianta exista si coviltir dar eu nu am avut. La momentul respectiv (anul 1978) a fost cumparata de la libraria comunei Magurele (acum devenit oras),jud. Ilfov. In Bucuresti nu am vazut asa ceva si cred ca dupa 1980, acest tip de jucarie nu a mai fost fabricat.
    DAN

    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. A propos de jucarii, ca tot cred ca suntem cam aceeasi generatie... cea mai tare jucarie pe care am avut o si pentru care as da oricati bani sa o mai am, era un tractor cu senile fara cabina acoperita si in fata scaunului avea 3 manete albe cu care il comandai. Faza geniala era ca motorasul electric era ascuns si motorul simulat era transparent si in el se miscau 4 pistoane. Daca cineva il stie sa-mi spuna. Era bleu. Se gasea sub denumirea de "cataliptator"

    RăspundețiȘtergere
  3. am avut si eu varianta cu o axa si coviltir dar eram mic si l/am distrus...apoi am primit un model bascula (poate din cauza ca eram din Oradea), pe care l/am gasit dupa 25 de ani in podul bunicii, azi il tin cu mandrie la mine in camera, lipsa oglinzi, lipsa volan, lipsa un capac, lipsa un far, lipsa logo frontal. dar e minunat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hi for All,

    maybe here I can get some help. I have the same "Autobasculanta" Romand Diesel, the first one (totally this colours like on the photo) I got when I was maybe two years old (in 1978, I got this for Christmas). I had the truck till End of July this year, when someone climbed into the balcony where it was kept, and this truck was stolen. A piece of my childhood was stolen ....
    I have a second one, which was never opened from the plastic bag,totally like new. I got the car for my good school report in 1988 when we made a holiday in Transylvania. This truck was partly demolished, it means, the drivers cabine (dark yellow)including the red mirrors and the red "Roman Diesel" front grill were stolen, the thief didnt have time enough to get the whole truck out of the balcony, as we came home. That was my luck...

    If someone has a bad, broken autobasculanta, which has the cabine and the front grill, please send me a mail to:

    csontos.gabor@tshungaria.hu

    Thanks a lot
    Kind regards from Hungary

    RăspundețiȘtergere