joi, 22 decembrie 2011

Salvarea e inca posibila !


Data de 15 decembrie 2011 va ramane in istorice ca o zi neagra a automobilismului romanesc. Noua lege care impune plata unei taxe aberante la transcrierea automobilelor va conduce la disparitia majoritatii youngtimer-elor romanesti.


Ele vor disparea definitiv, in cazul lor neexistand varianta importului. Dacia 1301/1410/500 Lastun/1410 Sport, Aro 10/24 ultimile serii, Oltcit/Oltena Club au devenit niste raritati, ma refer la exemplarele in stare buna care prin conservare (de preferat) sau restaurare (dificila data fiind disparitie multor repere de pe piata) au potential de a deveni vehicule istorice. Salvarea lor e inca posibila ! Daca doriti sa conservati un astfel de automobil il puteti cumpara, il inscrieti pe rolul dvs fiscal si il conservati/restaurati in asteptarea anului in care va indeplini din punct de vedere al vechimii conditia de a deveni vehicul istoric. Taxa nu este aplicabila vehiculelor istorice. Desigur ca nimeni nu poate garanta ca intre timp legislatia nu se va modifica.


10 comentarii:

  1. Problema este ca young-timerele romanesti fac parte din serile cele mai slabe calitativ si foarte putine sunt in stare buna sau conservate complet...
    Sper ca sa supravietuiasca barem cate 1-2 exemplare reprezentative din fiecare...
    Personal fac demersuri in a obtine o Dacia 2000

    RăspundețiȘtergere
  2. Datorita unor pasionati si in special Comp. Automobilia s-a reusit cu M461, Dacia 1100 si 1300. Sanse au avut si Carpati, speram si Aro 240. Este pacat ca nu s-a reusit in domenii in care era nevoie de o implicare mai mare - cu autobuzele, TV-urile. Aici ar fi sanse cu Armata care probabil mai detine cateva exemplare. Sunt convins ca vor scapa cateva Oltcit-uri si Daciimai noi datorita pasionatilor. C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  3. "Daca doriti sa conservati un astfel de automobil il puteti cumpara, il inscrieti pe rolul dvs fiscal si il conservati/restaurati in asteptarea anului in care va indeplini din punct de vedere al vechimii conditia de a deveni vehicul istoric."

    Daca nu avem timp sa il inscriem si la Politie, ci doar la fisc, mai platim taxa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Meritul e a celor care le pastreaza.

    Referitor la intrebarea cu taxa , din ce am inteles eu din lege, taxa se cere la inmatriculare, deci daca masina e doar la fisc cand o sa mergeti s-o inmatriculati nu se va putea fara dovada platii taxei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am o Dacia 1300 din 1974, cumparata cu contract de vanzare-cumparare, deja inmatriculata, la a doua instrainare, si inscrisa deja la fisc. In textul legii, scrie ca taxa se plateste in caz de inmatriculare si la prima instrainare. Asta inseamna ca scap de noua taxa de poluare? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca masina e inmatriculata pe numele Dvs nu aveti nicio problema. Legile nu se aplica retroactiv. In plus masina dvs este eligibila pentru atestare, ca model, deci teroretic poate fi scutita de aceasta taxa, dupa atestare , in momentul in care o sa doriti s-o vindeti in viitor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Masina nu e inmatriculata pe numele meu. Am vrut doar sa spun ca e inmatricultata in Romania si nu este radiata. Eu am cumparat masina pe 16 decembrie 2011 (atunci am facut contractul de vanzare-cumparare) si am trecut-o pe numele meu doar la fisc, atata tot. Inca n-am trecut-o pe numele meu si la Politie. Ma intrebam, insa, daca scap de noua taxa de poluare pentru ca, din cate stiu, in lege scrie ca se plateste la inmatriculare (indiferent pe ce nume)si la prima instrainare (or, la mine e a doua instrainare, eu fiind al treilea proprietar).

    RăspundețiȘtergere
  8. Trebuia sa intrati rapid pe site-ul www.rarom.ro si sa va programati pentru identificare, am verificat si prima zi disponibila e 16 ianuarie, din ce se aude legea va intra in vigoare din 15. Dupa ce am inteles eu din lege va trebui sa platiti taxa dar sa asteptam normele de aplicare si o sa ne lamurim.

    RăspundețiȘtergere
  9. Oricum , masina fiind din 1974, in timp o puteti aduce la un nivel la care sa se poata atesta ca vehicul istoric si atunci taxa nu e aplicabila. Dupa asta o inmatriculati pe numele dvs.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asa voi face, va multumesc mult de tot pentru sfaturi!

    RăspundețiȘtergere