joi, 28 octombrie 2010

Emblema A.R.M.A.


Una dintre cele mai interesante piese din Colectia AUTOMOBILIA, la capitolul motociclism, este placheta emisa in anul 1944 de A.R.M.A., Asociatia Romana a Motociclistilor Amatori, cu ocazia implinirii unui deceniu de activitatea. Infiintata ca o alternativa la Moto Clubul Roman, dupa aparitia unor divergente in interiorul M.C.R., A.R.M.A. are o mare contributie la dezvoltarea motociclismului romanesc, concurenta in domeniul organizarii de competitii crescand atat numarul acestora cat si calitatea. Placheta este finisata in email, culorile utilizate, cu exceptia albului, fiind cele ale drapelului national. Motociclistul figurat in centrul plachetei este aplicat. In urma cu multi ani un anticar mi-a oferit o placheta identica careia ii lipsea motociclistul si am stat mult in cumpana daca s-o achizitionez sau nu. Cunosteam oarecum piesa pentru ca exista si o insigna cu acelasi design. Am riscat, iar ratarea achizitiei putea fi definitiva pentru ca asemenea piese sunt foarte rare. Nu am achizitionat acea emblema si in urma cu circa un an norocul mi-a suras si am reusit sa achizitionez un exemplar aflat intr-o stare exceptionala la un pret mult mai bun. Din informatiile pe care le detin au supravietuit trei astfel de embleme (plus cea distrusa), toate aflate in colectii private.

5 comentarii:

  1. Una foarte similara a fost pe eBay recent, in stare mult mai proasta: http://volganeagra.blogspot.com/2010/09/premii-de-motociclism-anii-40-1940s.html.

    Intr-adevar, o piesa exceptionala in colectia Automobilia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adrian, ce ai postat si a fost pe ebay e insigna, e de 10 ori mai mica. Daca observi placheta are sus doua inele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Membrii le montau pe motocilete, sub far, fixandu-le de inelele respective, o sa caut o fotografie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu uita de fotografia cu motocicletele care aveau sub far prinsa placheta asta.

    RăspundețiȘtergere