miercuri, 31 martie 2010

Scrumiera si cocosul norocos

Acum vreo 15 de ani am cumparat dintr-un targ din Germania o scrumiera (foto sus), mi-a placut foarte mult mai ales ca respecta tematica colectiilor mele iar pe vremea aceea fumam. Recent pe un site de licitatii am gasit o scrumiera identica cu urmatoarea descriere : scrumiera din bronz, replica realizata in 1976 a unei serii realizate la Paris in anul 1905. Replica sau nu, chiar si acum cand am devenit nefumator, nu ma satur admirand aceasta opera de arta. Se pare ca si tanara generatie apreciaza obiectele vechi de vreme ce pustiul meu, care inca nu a implinit 3 ani, a venit intr-o zi cu scrumiera in mana intrebandu-ma "Tati da' cocosul asta a scapat ?" (il puteti vedea in coltul din stanga jos scapand miraculos de sub rotile masinii). L-am asigurat amuzat ca pasarea e vie si nevatamata. Marturisesc ca nici nu remarcasem cocosul desi o studiasem de nenumarate ori. M-am tot chinuit sa identific ce automobil a inspirat artistul, e posibil sa fie un Mercedes, astept si parerile voastre. Oricum, mie acest obiect imi aminteste de perioada de pionerat a automobilismului, cea in care in Romania se organiza in 1904 primul raliu, pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur, ocazie cu care a fost imortalizat echipajului lui Leon Leonida (foto jos). Seamana, nu ?

Un comentariu: