miercuri, 14 octombrie 2009

Jucarii : Pionier





Cautand prin pod o cutie cu niste documentatii tehnice, continui sa dau peste tot felul de vechituri dragi mie. Ma simt intr-un fel vinovat ca le-am exilat in pod, dar momentan cred ca e mai bine asa, nu de alta dar pustiul meu ar putea distruge fara sa-si dea seama niste antichitati care pentru mine au o mare valoare sentimentala, asa cum e cazul jucariilor vechi. Una dintre cele mai vechi piese romanesti pe care o am in mica mea colectie este o masina cu arc realizata din tabla. Pe calandrul poarta inscriptia "Pionier" iar numarul de inmatriculare AMT 1953 putem banui ca dezvaluie anul in care a fost lansata jucaria pe piata, desi singurul exemplar pe care l-am mai vazut, in incredibilul Muzeul al Jucariilor, are numarul AMT 4542. "AMT" este abrevierea denumirii fabricii producatoare, Intreprinderea de Ambajale Metalice Timisoara. Asemanarea cu celebrele jucarii germane Schuco este evidenta. Starea in care se afla acesta jucarie nu este fantastica, mecanismul e ruginit, anvelopele din fata si cheia lipsesc iar caroseria este desprinsa de podea. Cu toate acestea tin foarte mult la aceasta jucarie salvata cu foarte multi ani in urma dintr-un talcioc prafuit.


Un comentariu:

  1. Esti fericit ca ai un pod unde sa le exilezi ;)
    Se poate reconditiona, poate fi o piesa superba

    RăspundețiȘtergere